Monday, October 22, 2018

Vitamin semasa hamil

Assalamualaikum semua..
Haaa mesti ramai jugak kan yang tengah cari2 vitamin ape yang sesuai nak consume semasa hamil ni.. yelaa bila hamil ni kita kene tahu mane yang boleh mane yang tak boleh.. tak boleh laa main hangkut semua masuk dalam perut kan, nnt terkesan kepada baby hehe.. kita pun nak yang terbaik untuk diri dan baby ni..

Pengalaman Sara sendiri, Shaklee memang banyak membantu sara semasa hamil. Dari awal hamil Sara consumed ESP (Energuzung Soy Protein). Ya Allah! ESP mmg banyak beri kesan kepada Sara sebab dengan izin Allah dea memang babyak bekalkan tenaga untuk Sara. Mana tak nya, kalau uolls nak tahu, Sara kerja ulang alik dari Putrajaya ke TTDI, KL naik public transporr which is KLIA Transit dan MRT. Jauh sangat dan penat. Ramai laa family members dan kawan yang nasihat Sara supaya mintak tukar kerja. Sara ni kerja bank, Sara stationed kat Hub. Sara punya position ni Sepcial Addition sikit, tak de kat mana-mana branch so susah la nak mintak tukar dalam masa terdekat kan.

Tp dgn consume ESP ni mmg Sara rasa kurang penat. Dari awal pregnant sampai dah nak bersalin Sara memang travel ke kerja naik public. Sangat bertenaga. Bila pergi check up, cerita kat doctor pun doctor terkejut sangat sara boleh survive. Sebab masa awal pregnant tu memang Sara da mengadu kat  docotr yang Sara tak yakin kandungan Sara akan bertahan sebab terlalu banyak berjalan, terlalu penat dan kadang2 stress. ESP ni bantu untuk kuatkan rahim Sara.

Selain tu, kalau korang nak tahu yang ESP ni milk booster tao. Sara ambil ESP and then minum sekali susu kambing haha sebab masa pregnant Sara suka sangat susu kambing, padahal before pregnant memang tak suke langsung hihi. Hasil dari gabungan ni, beberapa jam selepas bersalin Sara trrus boleh susu kan Aaqif Ayman. Nurse yang jaga tu agak terkejut bile tengok susu Sara banyak. Nurse cakap kebanyakan ibu akan banyak susu bile selepas urut, which is mestilah bila korang da balik rumah dan mengurut kan. Kesian baby lama nak tunggu. Aaqif Ayman kelua dari perut masa tu berat dea 2.81kg sahaja. Bila check up sebulan, Aaqif Ayman da 5kg! Memang debot laa masa tu, ramai orang cakap ingatkan dea da 3 bulan haha tersenyum sampai cuping telinga bila doctor dan nurse puji yang susu Sara memang bagus hihi. Doctor sendiri cakap, kalau susu ibu tak berkualiti, baby susah nak membesar.

Selain ESP, vitamin kedua Sara consumed adalah OsteMatrix. OsteMatrix ni sangat bagus untuk ibu hamil. Salah satu fungsi dea untuk bantu memberi kalsium secukup untuk ibu dan baby. Which is untuk tulang dan gigi ibu dan baby. Masa hamil ni kalau ibu tak cukup kalsium, gusi boleh berdarah tao dan selalu sakit2 tulang terutama tulang belakang. Sara alhamdulillah gusi tak pernah berdarah langsung semasa hamil. Tulang belakang pun kurang sakit dari apa yang Sara dengar dari orang yang pernah hamil. Bila mengabdung ni kita perlukan segalan dua kali ganda sebab untuk kita dan baby dalam kandungan.

B complex jugak penting. Yang ni penting sangat masa awal pregnant sebab ia mengandungi acid folic. Takot tak korang denga kalau tak cukup folic acid, baby dalam kandungan boleh cacat? Acid folic ni mebantu tunbesaran janin dengan sangat baik.

Bila pregnant mesti dalam otak korang da fikir yang korang akan selekeh laa, muka tak bermaya kan. Salah tu, Vitamin C Shaklee akan membuatkan korang sentiasa nampak cantik dan bertenaga. Haa lagi hot dari orang x hamil, kalah diorang semua haha

Untuk ibu-ibu hamil di luar sana yang sesang mencari vitamin terbaik untuk diri dan baby, boleh laa contact Sara. Confirm Sara bagi harga kasih sayang cinta dikenang puncak kasih berpanjangan haha

Boleh whatsapp or message Sara di 017-5474170
Boleh juga tengok2 insta @healtybeauty_bysara @sitisarah93__
Full Set Hamil

Sara nak upload gambar dgn Aaqif Ayman tp tak boleh, tak tahu kenapa. Next blog Sara upload ya

No comments:

Post a Comment